Who says I can't get stoned?

Imorgon ska jag boka hembiljett ifrån Bali.. måste ju ha gjort det för att ens få komma in i landet där. Det är lite sorgligt faktiskt.. Australien är underbart, och jag ska tillbaka.. men just nu måste jag hem, ladda om batterierna och jobba ihjäl mig. Aussie is awesome. (juste jag kan säga awesome för det är liksom i min vardag.. de blir inte samma sak när man är i sverige och säger det)

Även om jag drar till Bali först på Tisdag så kommer min sammanfattning nu... kommer ju vara en del att stå i och jag känslig som jag är vill inte sitta och grina när jag gör detta inlägg :) Det kommer dock bli långt men jag hoppas ni orkar läsa :)


November: När allt börja
Ankomst 19/11, Fixade boende samma dag. Blev en hel del strand häng men inget badande. Träffade det underbara Karlskronaborna Armin, Siri, Pelle, Charlotta och Kristoffer för första gången, och där började festandet lite smått.
   
home sweet home, c-lott armin siri ylva, view of little manly, harbour bridge-pose


December: En av dem bästa månaderna
Pelle drog med mig till Blue Mountains.. bland det jobbigaste jag någonsin gjort men totaly worth it! Breath taking view. Sen inflyttningsfest i kollektivet där jag även träffade Niclas och Jimmie (okej träffa dem på stranden lite innan men ändå) Första doppet i havet kom nu också, hemska vågor och rädd var jag. Bondi Beach besök med Armin. En julafton utan desslike.. minnen förlivet trots den fyllan som var både julafton och juldagen, liki like. Ännu mer strandhäng, grillning och fest. Världens bästa Elin anlände på självaste Nyårsafton i Sydney där dem håller världens största fyrverkerishow, tror ni jag någonsin kommer glömma att jag var alldeles för full för att minnas det? Men nyårskyssen minns vi.
    
blue mountains, fulaste granen ever, all in new years eve, bra bilder på fyrverkeri, bondi beach

Januari: kom såg segrade
Denna månad var lite sorglig inte för att jag inte är oskuld 2010;), utanför att Nicke & Jimme åkte hem medans Elin & Armin drog österut, Stoffe drog NZ. Men Elinor kom och det blev massa mysiga kvällar, vi firade Australia day med för mycket alkohol och sleepover hos en aussie, ha ha. Charlotta fyllde 20 det firades också. Gabbi anlände sista januari såhär i efterhand kan vi ju säga överskattat.
 
Armin Stoffe o Elin,  Gabbi på våran promenad


Februari: IN I DIMMAN
Frågan är nog vad hände inte den här månaden? Sydney aquarium (där jag iallafall fick se hajar), Roadtripen börja: new castle, yagon (camping i regnet!), Coffs habour. Träffa ju Luli, hur galen men underbar brud som helst. Nimbin x3, Isabella vet att jag kan köra i alla lägen, nimbin är en byhåla med bra utbud! Så där spenderades ett par 100dollarssedlar. minyon falls barfota inte att rekomendera! Bäst av allt är nog BYRON FUCKING BAY. best place on earth.. eller ska jag säga heaven on earth? Im trippin on everything.  Camping, bästa stranden i hela australien(säkert i världen) Australiens mest östliga punkt, Art's factory och the Hattman.  Bästa veckorna, NÖJD !!!
   
Hajen, 1mil barfota genom djungeln, nimbin i ett nötskal, världens bästa strand o bästa Luli.


Den störtsköna snubben i hatt, jag tror jag dör, så jävla snygg. the hattman

Mars: snabb snabbare snabbast
Surfers paradise tog mig två dagar sen drog vi vidare med Sacha och Gad (tråkigaste människorna ever), Noosa en natt med uppväckning kl 7am! Bundaberg, var byron bäst var detta sämst. Airlie beach där vi blev strandsatta pga cyklonen som gjorde strömavbrott, campa vid en krokodilflod, Cairns, Port Douglas och intro diving vilket jag tyckte var lite överskattat, även om jag kan va påverkad av att min värsta mardröm är att drunkna, så ge sig ut på 12m djup är väl ingen höjdare.
   
Surfers paradise, bundaburg m enrique, airlie beach lagoon,  intro dyk/gabbi som fitthår

April: at last we'll say goodbye
Promotion jobb. Köpte min första longboard:) Sista veckorna i Aussieland, sol och bad i lagunen. Det har festats med charlotta och siri som kom upp hit till Cairns ett par dagar, vi ses på bali eller hemma sen.
  

Sammanfattning av månader som nu när jag ser tillbaka på det är nöjd med (man kan alltid göra det bättre men australien finns kvar... until we met again) Jag blir ju lite nojig och vill stanna när jag funderar för mycket men jag har tagit mitt beslut.  27/4 blir min sista dag här och min första på Bali. Sen syns vi hemma.

Kommentarer

Här kan du kommentera inlägget:

Du kallar dig själv:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):

Din hemsida/blogg:

Nu får du skriva något jäkligt bra:

Trackback