Göteborg

Efter många om och men så tog jag och katrin vårat pick o pack och åkte bil ner till Göteborg !
Katirn sov mestadels av vägen men jag klarade mig med p3 på radion.

Väl framme så körde vi runt lite, parkera, gick och käka väl förtjänt mat och sen tog våran festivalfilt o la oss i en skön park och stekte i det fina eftermiddagsvädret. Mys !
Sen letade vi runt efter en gratis parkering, men seriöst alla parkeringar i göteborg kostar pengar... så tillslut parkerade vi på liserbergsparkeringen och betalade 60 kr för 12h jävligt värt.
Vi bestämde oss för att sova i bilen, så det gjorde vi och kände oss jävligt white trash, men vi överlevde och somna gott.
På tisdagen begav vi oss mot stan och det blev massa shopping såklart, hittade inte allt jag ville ha men jag är nöjd. Efter det så drog vi tillbaka till lisebergsparkeringen men bestämde oss för att sova på göteborgsvandrahem som låg alldeles intill, vi fick duscha !!! (så sjukt efter längtat var det) Sen tog vi en promenad och kollade läget runt om, för att sedan komma tillbaka till rummet och käka glass och sova gott i sängar... även om det var sådär.. fan min säng knaka ju så fort man vände sig om så jag vaknade mer eller mindre hela natten till o från.

Onsdagen: LISEBERG! Fan va pepp vi va, efter en as god pizza som man dock inte orkade äta upp så drog vi till liseberg för att vänta på att dem skulle öppna, där spenderade jag mina absolut sista pengar...men det var det värt.
Så jävla roligt med nöjesfält, blir lätt flera gånger i sommar.
Blev uppraggade i lisebergsbanan av tre snubbar, som vi sen hängde med resten av dagen. Jag tog även mod till mig (efter katrin tjatat och "peppat" på mig) att lämna mitt nummer till svinsöt kille som jobbade i ett spelstånd. 
Hur roligt dag som helst, även om jag mådde sådär efter uppskjutet, höjdskräcken och en annan flygande grej som katrin tvingat med mig på, allt i rad dessutom!  Och vi avsluta dagen med en sista åktur i flumeriden i samma båt som de tre snubbarna, jag och katrin satt gärna längst fram och fick ett helt vattenfall över oss... sen blöt som aldrig förr, så då bestämde vi oss för att åka hemåt.. kl halv tio på kvällen.

Rikigt jävla roligt har det varit. Rätt flummig tripp dock.
Längtar nu till nästa äventyr.

Kommentarer

Här kan du kommentera inlägget:

Du kallar dig själv:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):

Din hemsida/blogg:

Nu får du skriva något jäkligt bra:

Trackback