tomorrow is a mystery

Sitter i sängen klockan är ungefär halv ett på natten inte ett dugg trött trots att jag vaknade vid 10. Men jag har haft fullt upp mer eller mindre hela dagen känns det som, förutom att jag drog mig ett bra tag här hemma, satt vid datorn aktivera mitt aussie bankkort, kom i brevlådan idag, yes yes yes.  Sen drog jag ner till stranden mötte upp Armin, Jimmy och Niclas tror jag de sista två hette, stekte en timme bara sen upp handla lunch och så gick jag hem och åt avokado, keso cashewnötter och en macka med philadelphia på (stavning här?) asgott vare och fräsht med kall lunch för engångsskull. Efter det dona jag lite vid datan igen innan jag gick ner mötte samma tre snubbar plus Siri och så gick vi och vandra lite uppe vid shelly beach och kolla på utsikten högt ifrån bergen och så. Riktigt nice, sen gick vi hemåt eller jag gjorde, för att då komma hem till och höra att Shane (han som är herren i huset, typ) ville glida ut med bilen till ett annat berg likande grej så man kunde kolla på utsikten där, och då gjorde vi det, hoppa in alla fem ( vi fem som bor på övervåningen) åkte en bit och hur som helst där vi kom fram kunde man stå och kolla rakt in mot sydney, sjuuukt nice, vi ska åka dit på dagen också när det är ljust måste vara asgrymt. Tog dock inga kort på det för min kamera är inte så high på nattmotiv. Hem igen, prata lite med Christopher i telefon som tycker jag ska med han/dem till thailand, bali o sånt i januari nångång, hehe vi får väl se. Beror på om jag fått jobb och om jag isåfall kan va ledig eller nått, men hur som helst så ska jag tillbaka till Aussie efter det om nu beslutet blir att åka med. Sen har jag suttit vid datan och pratat med Gabbsan och Mamma, så himla kul och känns bra att äntligen kunna göra dem stolta!! :)

Jag är så himla glad och positiv nu, blir alltid det efter jag pratat med dem. Mitt cv är klart helt och hållet imorgon ska Demelsa ( frun i huset, typ) skriva ut dem på sitt jobb sen ska jag dela ut dem överallt!  Jag vill bara komma in i en rutin nu får pengar och ha askul. Skydive och sånt får vänta lite, känns bäst o spara lite på pengarna.

Dessutom har jag ju funderat på att åka över till NZ i vinter(här, sommar hemma) och jobba där med snowboard uthyrning, och sen tillbaka till Aussie när sommaren börjar här igen, och min syster kanske också var sugen. Jag menar jag kan ju utöka mitt visum här ytterligare ett år om jag jobbar lite nu:b Så slog det mig, jag kommer inte hem på två år då... fast och andra sidan VAD SKA JAG HEM OCH GÖRA ? Sverige kan bli ett semester land, ja bara för och träffa släkt o vänner typ. Aja framtiden är ovis och det gillar jag !!

Hjälp dock, har lyckas låsa mitt microsoft word program så kan inte göra nya dokument eller nått, någon som vet hur man låser upp detta ? He he...

Aja, vi hörs väl imorgon igen, nu när jag vet att min dator kommer ut på nätet, jag måste bara starta om modemet som är vid huvuddatorn, inte alls halvjobbigt sådär.
Ha det så bra.

Godnatt.

ps. dem vi bor hos är inte gamla 29 o 32, men herren o frun var de enda jag kom på.

Kommentarer
Postat av: amy

2 år?! neej kom hem istället!

2009-12-08 @ 16:47:23
Postat av: Sara

Perfekt!! Följ med dom till Thailand i januari :D då ses vi där och har askuuuuuuuuul!! <3

Postat av: micaela

Komma hem ? Inte än på ett tag, vad finns i kylan?

Jaa sara jag har tänkt på det, jag ska hålla dig uppdaterad ;) <3

2009-12-09 @ 10:30:51
URL: http://delajara.blogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Du kallar dig själv:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):

Din hemsida/blogg:

Nu får du skriva något jäkligt bra:

Trackback