blue mountains & three sisters

Sådär, nu har jag lagt upp massa bilder på facebook, kolla där :)


Gårdagen då ?
Klockan ringde kl 0600 !! Upp, klä på mig frulle o så drog jag till färjan där jag bestämt att möta upp Pelle strax innan sju för prick sju gick båten in till Sydney. Väl framme där tog vi tunnelbana till centralstationen där vi tog tåget till Katoomba (som tog ca 2,5h) lagom trötta anlände vi då runt 10 nånting, det blev en låååååång promenad för att ta oss till Echo point, för att där kolla på de "Blue mountains" och "three sisters", sjukt mäktigt var det faktiskt, och breath taking som man säger här. Miljoner bilder togs känns det som, och lite mer en hälften har jag lagt upp på facebook! :)

Det är egentligen mest bara skog och berg, men vi bestämde oss för att gå igenom och vandra runt 800 trappsteg var det ner i en halvrolig trapp kan jag tala om, och vi kom inte ens ner till botten men iallafall tills så långt ner man kunde på den sidan, vi gick o gick o gick, helt plötsligt bakom oss går en annan svensk och började snacka en jäkla massa med oss, och tog bilder han blev jätte chockad över att träffa svenskar i aussie sådär i skogen (fast vem skulle inte bli) ännu mer chockad blev han när vi berätta att jag och Pelle knappt kände varann heller. hur som helst tog sällskap med honom till railwaybanan som tog oss upp till toppen igen, där sa vi hejdå till honom och vi tog skylinebanan över till sidan som vi börja på, för vi började bli hungriga klockan var ju faktiskt halv två då! (så ni kan ju tänka hur långt de var att gå i skogen) efter maten som blev pommes och friterade bläckfiskringar (Mmm NYTTIGT) så skulle vi gå igen i den delen vi inte hann ta första rundan. Gick och ställde oss halvt under vattenfallet också, sjukt nice!! :)  Och sen när vi tagit oss igenom allt så skulle vi vandra tillbaka till stan och tågstationen, tåget hem gick 17.25 och vi kom fram till stationen exakt samtidigt som tåget rulla in på perrongen, snacka om flyt där, annars hade vi fått vänta en timme! Tågresan hem så halvsov vi en del och kallt satan var det, lite chockande sådär när vi hade gått runt och svettats i asmånga timmar i skogen!


Framme på stationen bytte vi perrong och kom exakt samtidigt som tunnelbanan och den tog oss till färjan som också kom i hamn samtidigt som vi kom fram, så vi hade ett jäkla flyt på tillbaka vägen :) väl hemma i manly igen så handlade jag mat och sen gick hem och lagade korvstroganoff o ris tillsammans med ylva :) hemma 2100

Sjuuuk dag vare men så jävla nice!! Hade dock haft mina svarta basketskor på mig och det var ett dåligt skoval, såklart, mina fötter gjorde asont och jag gick barfota sista biten hem!

Idag har jag en träningsvärk som heter duga! Helvette vad mina ben och fötter hatar mig, men som sagt det var det värt!! Har nog aldrig gått så mycket och länge som jag gjorde igår, så fettmaten vi åt gick nog plus minus noll. Tur det.

Hoppas ni orkat läsa igenom allt!
Asbra dag med asbra sällskap.
Idag har jag stekt på stranden och sen vilat i sängen, träningsvärk !!

en liten notis är att jag och Pelle inte kände varann särskilt bra, träffats på stranden och på krogen och han är här tsm med lite andra svenskar, som ingen av dem ville med till blue mountains, Ylva ville inte heller med så vi tog tillfället i akt och lärde känna varann och drog dit.

Ha de så bra, kanske hörs senare igen om internet fortsätter fungera!
Pussar o kramar.


Kommentarer

Här kan du kommentera inlägget:

Du kallar dig själv:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):

Din hemsida/blogg:

Nu får du skriva något jäkligt bra:

Trackback