Självdisciplin?

Lika dålig som alltid på att blogga..  hur fan gör man för att bättra sig på saker och ting?
Jag har sjukt dålig självdisciplin. Känns som om inget vettigt blir gjort nu för tiden...  men hur konstigt är det då man faktiskt är arbetslös. Jag borde börja träna, skriva in mig på arbetsförmedlingen, fixa legg (japp jag glider runt med mitt pass på krogen o diverse ställena), fixa det förbannade körkortet, hitta ett jobb och faktiskt bli vuxen... men chockande nog... jag orkar inte... ingen lust ingen energi vad är det med mig ? jag känner mig som Peter Pan som aldrig blir vuxen..
Det känns så menningslöst att göra någonting nu när jag om två dagar lämnar landen till ett förhoppningsvis varmare spanien.. och där ska jag lära mig blanda drinkar och kasta flaskor.. wish me luck.

Mycket tankar har snurrat runt i mitt huvud på senaste tiden..  och det roligaste av allt var " oj håller ja med alla andra.. är skolan mycket roligare än det här... vill jag gå i skolan igen ? "   HA! Säger jag bara vem försökte jag lura...  Visst mycket riktigt just nu är allting sjukt jobbigt men skulle aldrig byta ut detta mot att återigen sitta i skolbänken och höra  Karin Beckman prata om nån känd snubbe som gjorde något skit häftigt för typ 1000år sedan eller stänga av Veera Kaparis tjat om hur dålig min jävla skylt är eller sitta i den allt för lilla matsalen och äta den allt för motbjudna skolmaten.. Nej du, hellre ligger jag i min säng hela natten och kollar på Vänner om och om igen än vara tillbaka där jag var för exakt ett år sen.

Nej ärligtalat, vet jag inte hur mitt liv är eller känns... är sjukt förvirrad på vad jag vill bli och göra om dagarna.. Finns så mycket och jag kan bara inte bestämma mig. Men en sak är säker jag ska iallafall på något sätt ha mycket, mycket pengar för enligt mig så.
-Ja, lycka kan man köpa !
Men en sak i taget Spanien först.

Ska försöka skriva igen när jag kommit hem och berätta om mitt äventyr som nybliven bartender, rills dess ha det gott.
+ jag saknar er mina kära vänner synd att vi knappt ses längre..
ni betyder lika mycket som förr..
See ya.

Puss
                    Miss M

Kommentarer

Här kan du kommentera inlägget:

Du kallar dig själv:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):

Din hemsida/blogg:

Nu får du skriva något jäkligt bra:

Trackback