En bra dag, en uppdatering & ett klickande.

Hjälp jag bloggar igen redan dagen efter ?
Är jag påväg att bli seriös bloggare eller vad är det frågan om?
Nej då, men nu kände jag för att återigen skriva av mig, sånt man får göra när man inte kan prata av sig.
men känner att jag har positiv energi nu.


På senaste tiden har jag kommit på att jag klagar mer än vanligt.
Klart jag har väl aldrig varit riktigt nöjd någongång, men jag bara klagar jämt.
Utan tanke på dem som har det värre... Jag sitter och ältar mina miniatyr problem..
Hallå barnen i afrika svälter ju!!!!
"Tänk på barnen i afrika" brukar folk säga när jag klagar på maten.. konstigt nog svarar jag alltid:
"Ja inte fan blir dom mätta för att jag äter!", Jag är hemsk jag vet och jag ber om ursäkt,
Vet inte riktigt vart på vägen det gick fel men sån är jag.
Men som jag brukar säga om mig själv, jag är inte en snäll person det kan ingen påstå och om dem gör det nekar jag det starkt, jag är inte mer än människa, jag pratar lika mycket skit som den andra !
Men jag är, självisk, egositisk (men vem är inte?) och konstigt nog är jag jävligt omtänksam, inte snäll men omtänksam, om dem jag faktist bryr mig om, även om det inte märks alla gånger, så bryr jag mig.
Och det kan jag säga om mig själv ( ja jag är ju trots allt självisk så sa vi ju).
Dem som lägger ner energi på mig lägger även jag energi på.
Även om det finns dom som blir snäppet jobbiga ibland och inte riktigt vet sina gränser.

Hur som helst, mina problem är inte större än någon annans egentligen,
jag klagar på min vikt (vem gör inte det nu förtiden?)
jag klagar på min vardag ( tristessen i nyköping tar kål på mig)
jag klagar på min framtid (VAD SKA DET BLI AV MIG?)
Ja och jag kan fortsätta klaga på diverse grejer, men istället för att tråka ut er ska jag erkänna att
Den enda som kan göra något åt sakerna är ju jag ? BARA JAG, och jag vet det  och har förmodligen alltid vetat det men jag är för lat, för jävla onödigt lat, men jag ska inte ljuga jag mår bra egentligen!
Och det märker man dagar som idag, jag mår bra, fin fint dessutom! 
Som jag alltid säger ska jag ta mig ur mina såkallade problem och blicka framåt,
jag behöver inte planera allt, sen när började jag planera ?
Ta dagen som den kommer, vi får se vart jag spenderar min nyårsafton.
Ny plan ( juste inget mer planerande vare ju) men i allafalla, jag funderar på att ta med mig Lina & Moa, till Paris eller något annat festligt ställe över nyår, en miniresa bara vi tre vad tror ni om det ?
Jag tjatar vidare om att jag vill ha dom två i min närhet NU !
Allt var lite lättare i eslöv när jag hälsade på hos Lina,
Eller i spanien när jag och Moa skulle plugga, slutade med en tupplur till kvart i sju (lektion kl 7 igen)
-Va..  på riktigt?



Nu när jag håller på att skriva vill jag radera allt och inte alls uppdatera, men den här gången ska jag låta bli, det som blir skrivet får stå kvar, inte hade jag suddat ut allt om jag hade skrivit med papper och penna!
Idag har jag spenderat mesta tiden med min syster och hennes barn, sen träffade jag Bella och Malin !
Och vid 11 (efter vi haft strömavbrott och kollat på prison break) Tog jag, lat som jag är bilen till min syster ( för er som inte vet så bor hon vid gatan intill) för att kolla på Pirates of the Caribbean 2, japp jag såg den nyss men hon hade aldrig sett den, dessutom hittade jag min första Pirates film! YEeey alla tre är på plats igen ! Bra !
Nu saknar jag min Kill Bill 1 film, den som har den får gärna återlämna den ! TACK !


Imorgon ska jag nog ta mitt kort till körkortet!
Kolla på pirates3(igen) och kanske träffa Katrin ? eller Bella eller så! Vi får se !
Nu har jag skrivit massa skit, och det är nog mest bara ett tidsfördriv... (mitt i natten)
Juste, jag har dessutom skickat ut lite fler jobbansökningar, pepp pepp !
Jag funderar även på att maila han med stort H, vi får se vi får se.............
Men som sagt, ge mig lite Moa och lite Lina nu !
På fredag blir det nog reunion har inte fått tag i någon ersättare, hade dock hellre jobbat !
Juste innan jag glömer, älskar när folk ringer men fan vad jag hatar att prata i telefon,
JAG ÄR INGEN TELEFON PERSON! (ska jag behöva klicka folk?)
Skicka hellre sms om ni vill få kontakt med mig, (obs, inga cash på mobilen just nu dock)
jag ska försöka bättra mig... men det tar tid.
Ni som känner mig vet hur det ligger till, skriv istället !
Ner kladdat ordentligt nu, lägg dags tror jag ?



Idag var en bra dag.

Puss
              Miss M

....

Kommentarer
Postat av: Anonym

man ser ju inte vad de står med den där texten :S

<3

2008-11-13 @ 21:01:08
Postat av: Micaela

joho, det står ju klart och tydligt, en bra dag en uppdatering & ett klickande!

:)

Postat av: Elin

hahah, jag kan iaf inte läsa dina inlägg, vilket är tråkigt, ser ju nte vad de står ;B

2008-11-14 @ 06:42:38

Här kan du kommentera inlägget:

Du kallar dig själv:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):

Din hemsida/blogg:

Nu får du skriva något jäkligt bra:

Trackback