Julklappar, helgjobb, alkoholnätter, träningsvecka & goda nyheter?

Dagarna bara rusar iväg... kom på alldeles nyss att andra advent var idag.. (eller igår nu när kl är över tolv)
Jag känner mig stressad, har ingen aning om vad jag ska köpa o julklapp och till vem ?
Men listan på saker jag vill ha blir bara längre och längre... även om det mest bara är en massa filmer och serier, då jag inte har något annat bättre tidsfördriv. En bra tv med dvd skulle inte sitta fel då heller.
Nu ser jag ju mest alla mina filmer/serier på datorn... inget nedladdat... men ändå på datorn vem fan sitter i tvrummet nu förtiden ?
Det där med nedladdning är nog inte min grej... det bara funkar inte.. ingenting.. eller jo möjligtvis musik nedladdning och de är det enda ja tycker är okej... att ta ner filmer tycker jag är fel(kankse för att jag aldrig lyckas få det rätt)
Jag menar är en film bra då kan det väl vara värt att lägga ut runt 200 kr på den ?
Inte ens jag som har heltidsjobb tycker det är för mycket, man får ju allt som hör till också!
Okej jag fattar jag måste skaffa mig en bättre vardagsyssla innan jag blir ännu mer film freak än nu.

Jag jobbar ju bara helger som sagt... och denna helg var inget undantag.
Plock båda dagarna, även om jag mest satt och vakta utanför rökrummet så att folk inte skulle gå in med glas i handen. Vi satt i loungen (stavning?) efter jobbet, jag tog min första afterwork öl (okej jag drack en smirnoff ice) sen begav vi oss hem till Peter aka Pettan (?), där vi drack ännu mer, vi är jag, oscar, fredrik, peter och robin ja som ni ser som ensam tjej fick jag dock stå ut med en del under natten, Ha ha, det lät fel.
Vi lira ölspelet, och 90% av de svarta korten gavs till mig, och när det var dags för "jag har aldrig" kände jag mig utpekad igen, men vadå alltid kul att stå i centrum, haha.  Efter nån timme eller så kom en till tjej och ärligt så kändes det väldigt bra då jag inte orkade ta fler miniklunkar bacardibreezer efter alla dessa kort.
Men bra avslut på fredagen var det iallafall även om jag känner att dessa alkoholnätter tar på krafterna..  Peace.
Lördagen såg ut som crap på jobbet med den allt för lilla tröjan (som jag inte kommer sluta klaga på) och det halv skitiga håret, men självklart rätt tidpunk för snygg grabb att titta förbi, men en trevlig pratstund blev det iallafall var ju som tur var inte så stressigt på jobbet, kvällen slutade inte riktigt på samma sätt som i fredags... jag märkte att min bil hade blivit vandaliserad...Eller okej min högra backspegel var halvt bortsliten och jag blev riktigt upprörd, nog med att Nyköpings folket blir fulla om helgerna och odrägliga men vad var nöjet med att slita bort min backspegel ? Som tur var är min pappa Handyman och fixade det när jag kom hem.
Idag har jag sovit, kollat på Ally McBeal med Bella och nu sitter jag här och ska väl kanske sova om ett tag, först blir det nog lite CSI.

Lite märkligt efter helgen, men känner inte att det är fel.
Behöver ett andrum, man får passa på.
Att försöka vända det till att det blir mitt fel är inte rätt.
Men jag står för hur jag är, och ta skit i onödan är bara onödigt. Inte sant ?

Kommande vecka blir det mest träning, har jag bestämt !
Oavsett vad min förkylning säger, vem fan är klen liksom?
Pappa tar ut sina sista semester dagar från o med fredag och där efter går han i pension.
Så planer på Östersunds besök står på schemat,  även planer för Göteborgs besök även om det inte inkluderar min far, utan mer en liten hejdå trip med min kära vän Bella som ska lämna mig för Malmö i januari.
Nu känns detta inlägg som mest onödigt men jag kände hur som helst för att bara skriva lite...
Nu blev jag sugen på att träffa Lollo, vi ska kanske till Norrköping nästa fredag, shoppa! Vi får se.

Men hörs då.
                             Miss M.

ps. Everyone gets what they deserv !

Nya Nyheter ?
Goda nyheter ?

Kommentarer
Postat av: Elin

Kul för dig, jag fattar inte hur du är funtad som vän? DU är helt GAAAAAAAAAAAH!

Trodde du var den vännen jag saknade men du är ju slut i skallen!

2008-12-09 @ 08:42:37

Här kan du kommentera inlägget:

Du kallar dig själv:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):

Din hemsida/blogg:

Nu får du skriva något jäkligt bra:

Trackback